Yeni anayasa?!

TBMM Başkanı Numan Kurtulmuş, Azerbaycan dönüşünde, yeni anayasanın “olabilecek en yüksek konsensüsle çıkmasını” temenni ettiğini söylemiş, “en az 400 oy” diye konuşmuş.

Bu açıklamasını önemsiyorum, bu görüşünü ısrarla savunmasını diliyorum.

Fakat, ben iktidardan ‘yeni anayasa’ sözünü duyduğumda endişe hissediyorum.

Yeni bir anayasaya niye yapılmalı? Hak ve hürriyetleri koruma ve hukukun üstünlüğüne toplumda bir güven yaratmak için…

Yeni anayasa diyenlerin böyle bir niyet taşıdığına inanamadığım için endişe duyuyorum.

Özellikle CB sisteminde Türkiye’de hukukun hayli örselenmiş olması bu endişeyi doğrulayan bir faktördür.

Peki, Mehmet Şimşek’le ekonomide U dönüşü yaptıkları gibi hukuk konusunda da bir dönüş yapmayı düşünüyor olamazlar mı?.. Keşke ama…

PARTİ DİSİPLİNİ

Sayın Kurtulmuş, özenli davranmaya çalışıyor. Elbette Can Atalay meselesinde hukuka saygının gereği, Yargıtay’ın anayasaya aykırı kararını değil, AYM’nin kararını uygulamaktı. Ama hiç olmazsa kendisinin bulunduğu bir oturumda okunmasından sakındı… Bizim siyasi kültürümüzde, liderin ve camianın gidişine aykırı bağımsız davranış kolay değildir. Hain damgası yemek dayanılması çok zor bir baskıdır.

Gazeteci Hüseyin Cahit, yüzyıl önce, Halk Fırkası’ndaki sıkı disiplini eleştirirken şöyle yazmıştı:

“Maatteessüf bizde kanaatin sahibi olmak ve ona göre hareket etmek henüz alışılmamış kahramanlık teşkil ediyor.” (Tanin, 10 Mart 1924)

Cahit, haklı olarak parti içi demokrasi kültürünün yerleşmesi için gereken uzun zamanın geçmediğini yazıyordu. DP kapatılmasıydı sağda da böyle bir kültür gelişirdi.

Bugün bilhassa Ak Parti ve MHP’de aynı sıkı disiplin vardır. CB sistemine kesinlikle karşı olduklarını dost sohbetlerinde söyleyen Ak Partililer, Meclis’te oy verdiler, eleştirilerini partiden ayrıldıtan sonra yaptılar.

‘Yeni anayasa’ da hazırlanırsa aynı şekilde işlem görecektir. İktidar içinden eleştirenlerin çıkabileceğini sanmıyorum.

ANAYASA’DAKİ TUZAKLAR?

Mevcut anayasayı kötülemek için ileri sürdükleri gerekçeyi Numan Kurtuluş da tekrarlıyor. Darbe anayasası diyor, anayasaya darbecilerin tuzaklar koyduğunu söylüyor. Beğenmediğimiz maddeler olabilir ama “tuzaklar”ı ben bilmiyorum. Kurtulmuş diyor ki:

“153. maddeye bakarsanız bir başka yargı merciinin dediği haklı oluyor, 138. maddeye bakarsanız bir başka yüksek yargı organının kararı haklı oluyor.”

Tuzak bu mu?.. Hayır olamaz, çünkü 138. Maddeye göre tüm yargı organları bağımsızdır, emir ve talimat verilemez. Bu, “azarlanamaz” anlamına da gelir… 153 madde ise AYM kararlarının bütün kurumları, bu arada adli ve idari mahkemeleri de bağlayacağını yazıyor.

154. maddeyi göre, Yargıtay adli hukuk alanında ve adli mahkemelerinin en yüksek ve son merciidir.

AYM ise anayasa hukuku alanında ve insan hakları alanında son mercidir. Bir çelişki, bir “tuzak” yok, çünkü görev alanları farklı.

Bir konu adli mi, idari mi, anayasal mı, net değilse, Anayasa’ya göre, “diğer mahkemelerle, Anayasa Mahkemesi arasındaki görev uyuşmazlıklarında, Anayasa Mahkemesinin kararı esas alınır.” (Md. 158)

Yani AYM’nin Can Atalay kararı, açık değil mi?

ANAYASA DİLİ

Darbe anayasası diyorlar fakat darbenin izleri ve vesayet maddeleri 1990’lı yıllarda ve AK Parti döneminde de 2004 ve 2010 yıllarındaki Anayasa değişiklikleriyle bunlar temizlendi. Askerlerin eseri olarak mesela YÖK var ama “bizden” hale getirildiği için iktidar memnun.

Hangi maddeleri “darbe eseri” sayıyorlar, bu konuda bir açıklamaları yok.

İktidarın ‘yeni sivil anayasa’ kampanyasında sürekli “darbe anayasası…çelişkiler var” diyorlar fakat anayasa hukukun temel kavramlarını ağıza almıyorlar. İktidarın hukukla sınırlanması, kuvvetler ayrılığa, yargı bağımsızlığı, denetim ve denge, temel hak ve hürriyetler?...

Bu temel anayasal değeri ağzına almayan bir “yeni anayasa” endişe yaratmaz mı?

AYM Başkanı Sayın Zühtü Arslan’ın dünkü konuşmasındaki şu sözler son derece önemlidir, hiç akıldan çıkmamalı:

“Günümüzde anayasa yargısı alanındaki belki de en önemli sınama, otoriterleşme yönündeki küresel ve yerel ters dalgalar karşısında hak eksenli yorumun korunması ve sürdürülmesidir. Sanırım ülkemizde de anayasal yorumun geleceğini bu ters dalgalar karşısında yorumcu topluluklarının hak eksenli yaklaşımı sürdürme iradesi belirleyecektir.”

YORUMLAR (125)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
125 Yorum
  • cumhur / 28 Şubat 2024 10:56

    Anayasa yaz-boz tahtası değildir.Yıllarca anayasasını değiştirmeyen ülkeler var!Oynayamayan gelin yerim dar dermiş!Ülke için değil herkes kendi siyasi geleceği ve partisi için çalışıyor.Ülkemiz ve insanımız hayrına çalışanı göremiyorm.Daha kaç yıloldu anaysanın onsekiz maddesini değiştirdiler.Meclisin yetkilerinin bir kısmını cumhurbaşkanınına verdiler.Ne faydasını gördük zararından başka!Uymadıktan sonra uygulamdıktan sonra dünyanın en iyi anayasaı olsa ne yazar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hasan Gül / 27 Şubat 2024 22:36

    Her fırsatta Anayasayı ihlal etmekte beis görmeyen bir zihniyetin hazırlayacağı yeni Anayasa ülkemize iylik ve huzur getirmez. Asıl amaç mevcut iktidarın aynen devamını sağlamaktır.

    Yanıtla (2) (0)
  • Gülümseyen / 27 Şubat 2024 21:36

    AYM ilk Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi’ndeki 37 düzenlemeyi iptal etmiş. Gerekçe : Anayasaya göre kanunla düzenlenmesi gereken konular Cumhurbaşkanı kararnamesiyle düzenlenemez. AYM nin neden kapatılması gerektiğini hep beraber anladık değil mi? Ya da neden yeni bir anayasa yapılması gerektiği. İlk Madde: "Seçilmiş cumhurbaşkanı her konuda seçilmiştir". Mesela...

    Yanıtla (1) (0)
  • Ali Rıza / 27 Şubat 2024 11:48

    Fatır suresi 5 nci ayette Allah cc. “ aldatan sizi Allah ile aldatmasın” der. Kısaca; Allah’ın cc. Adını kullananlara aldanmayın diyor yüce kitap; daha ne desin bilemiyorum, yeteri kadar aldandık değil mi?.

    Yanıtla (16) (0)
  • Okur / 27 Şubat 2024 20:21

    Ali Rıza bey, 5 senedir bunu araştırıyorum. Yalan olduğunu bile bile bir topluluk nasıl ve neden kanar diye. Konunun hem genetik hem kültürel tarafı var. Geldiğim sonuç maalesef iyi beslenememiş, yani protein alamamış ve ömrü boyunca bir gruba ait olabilmek için kendini feda etmesi beklenen bir topluluğu büyük idealler ile gönüllü şekilde yoldan çıkarmak mümkün. Zaten kısa bir zaman sonra inanılan şey değişmez ve kutsal gerçek haline geliyor.

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar okuru / 27 Şubat 2024 20:50

    Bu özünde gelişmemişlik sorunu beslenme ile de ilgisi yok az gelişmiş toplulukların karakteristiğidir bu.

    Yanıtla (1) (0)
  • Beslenme / 27 Şubat 2024 21:09

    Afrika'nın en temel problemi protein zaafidir. Yabancı tabir ile hem nature hem de nurture..

    Yanıtla (0) (0)
  • Yoksul / 27 Şubat 2024 20:54

    25 ilçenin il yapılmak istenmesi de manidar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Eren / 27 Şubat 2024 20:52

    En büyük, DEMOKRASİ ve İNSAN HAKLARI sorunu belediyelerdir.Sorunun çözümü için :1) Belediye başkanları bir defalığa mahsus seçilmelidir 2) Belediyelere KPSS ile eleman alınmalıdır 3) İşçi alımları işçi bulma kurumunda sıraya alınan işçiler arasından sırası gelenler alınmalıdır.BU ŞARTLARA EVET DİYECEK PARTİ VAR MI? İşte esas sorun burada.Bakalım KRAL ÇIPLAK diyen olacak mı?HANGİ GAZETECİ BU KONU ÜZERİNDE DURUYOR?

    Yanıtla (2) (0)
  • Kutsal Dinazor / 27 Şubat 2024 20:09

    Ziblatt ve Levitsky'nin "tyranny of the minority" kitabında Amerika'nın kuruluş aşamasında gerek uzlaşma gerekse de çoğunluğun tahakkümünü engellemek için yapılan ve ülkeyi 1980'lere kadar dünyanın örnek demokrasisi haline getiren anayasa prensiplerinin, çoğunluk oyunu almadan Trump'ı nasıl yönetime getirdiğini anlatıyor.
    Açıkçası anayasasının değişmesinden ziyade arkasında ki net şekilde görülen niyetin çok tehlikeli ve hayati olduğunu düşünüyorum.

    Yanıtla (4) (0)
  • MİZAN / 27 Şubat 2024 19:59

    Anadolu Gemisi ve Togg ile genel seçim kazanan, kaan ile yerel seçim kazanmaya çalışan siyasal islamcıların nasıl bir anayasa hazırlayacakları belli değil mi? Allah şerlerinden bu milleti muhafaza etsin.

    Yanıtla (6) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 27 Şubat 2024 11:09

    Hocam , siz bıkmadan usanmadan bu konuları anlatıyorsunuz .
    Ancak kabile devletlerinde anayasa ,baştaki reis ne derse odur , konu da orda kapanır.
    Vatandaşlar da zaten bundan memnun !
    " He de geç " !

    Yanıtla (12) (0)
  • erhan / 27 Şubat 2024 14:51

    Hem "hocam" diye hitap edip hemde akıl verir gibi "he de geç" lafınıza bakınca yüksek dereceli aklı evvel biri olmalısınız. Aklın olsa kendine saklardın zaten!

    Yanıtla (4) (6)
  • HAYRETI MUCIP / 27 Şubat 2024 19:02

    Mevlananın güzel bir sözü var : " Bir söylenen söze bakarım laf mı diye bir de söyleyene
    bakarım adam mı diye "
    Ya işte böyle Erhan kardeş , iyi akşamlar canım!

    Yanıtla (5) (0)
  • erhan`dan HAYRETİ MUCİP`e / 27 Şubat 2024 21:35

    "hocam" hitabı kahvehane ağzı bile değil. Tipik kenar mahalleli, küçük insanların ağzı! Sn Akyol hukuku bilen, yorumlayan ve gerekeni yazan, Entelektüel bir kişi. O anlatır ki siz bilgilenesiniz diye. Sen ise mesela, herşeyi bilir pozlarda racon kesmektesin! O bilgi aktardıkça siz küçülüp, argoya sığınıp hocam lafı ile güya saygı göstermektesiniz! Mevlana size biraz büyük gelir! Siz yine de akşamları dizi seyredin, yeter. Ama ettiğiniz o tek laf ahaliden birisi olduğunuzun kanıtıdır.

    Yanıtla (1) (2)
  • OkurM / 27 Şubat 2024 19:50

    Turkiye kabile devleti değil. Etrafinda hatırı sayılır bir bölgesel güç. Kabile devleti gibi yonetilmemesi gerekiyor. Abdullah gülün diskalifiye olduğu günden beri gün gün saygınlığını kayb ediyor. He denilip geçilecek gibi değil...

    Yanıtla (0) (1)
  • tavşan / 27 Şubat 2024 00:05

    Anayasa mahkemesini tanımayarak anayasayı yok sayanlar yeni anayasa yapsa ne olur. İşine gelmezse ise o anayasaya da uymaz. İslamcılar gücü eline geçirdi mi demokrasi tramvayından iniveriyorlar. Demokrasi ile tek ilgileri Atatürk demokrat değildi demekten ibaret.

    Yanıtla (28) (4)
  • OkurM / 27 Şubat 2024 01:30

    Aa.. konuyla ilgili bir şeyler yazabiliyormuşsun

    Yanıtla (5) (13)
  • birol / 27 Şubat 2024 19:27

    Tek kelimeyle çok anlatmışsın

    Yanıtla (1) (0)
  • Seher / 27 Şubat 2024 16:08

    "Demokrasi bir Eğitim işidir. Demokrasinin esas prensibi Halkın Egemenliğidir. Ama Milletin kendini yönetecek olanları iyi seçebilmesi için,yetişkin ve iyi eğitim görmüş olması şarttır. Güzel sözlü demagoglar, kötü de olsalar, başa geçebilirler. Eğitimsiz kitlelerle demokrasiye geçilirse oligarşi olur. Demokrasi despotluğa dönüşür."
    Platon

    Yanıtla (11) (0)
  • Osman / 27 Şubat 2024 16:27

    Ülkemizin özeti

    Yanıtla (4) (0)
  • Bay Kamil / 27 Şubat 2024 18:18

    Çok doğru. Ünlü bir ekonomist buna milli geliri de eklemişti. 10 bin doların altındaki insanlar fakirlikten, temel ihtiyaçları gidermekten demokrasi filan düşünmezler demişti.

    Yanıtla (3) (1)
  • Muharrem Keçeli / 27 Şubat 2024 17:11

    Anayasa hükümlerinin uygulanmadığı bir ülkede yeni Anayasa yapsan ne olacak. Gene muktedirler uymayacak. Anayasa hükümleri Anayasa Mahkemesinin içtihatlarıyla gelişir. İngilterede 1215 tarihli Macna Carta hükümleri halen uygulanıyor. ABD Anayasa mahkemesi içtihatlarıyla iki yüz yıllık anayasa hükümlerini çağın gereklerine göre geliştiren kararlar alıyor. Bizde bir çok Anayasa yapıldı. Olmadı. Akp yeni anayasa hazırlasın görelim. Dertleri Laiklik ilkesini değiştirmekten ibarettir.

    Yanıtla (4) (0)
  • karar okuru - ... / 27 Şubat 2024 03:13

    numan kurtulmuş kendileri için ideal olarak düşündükleri azerbaycan anayasasını türkiyeye nasıl uygulayabiliriz amacıyla azerbaycana gitmiş ve ardından memnun bir şekilde anayasa değişikliği açıklamasını yapmıştır. ilerleyen zaman içinde bu amaçla kuzey koreye de bir seyahat yapması beklenmektedir.

    Yanıtla (8) (1)
  • Terzi Rıza / 27 Şubat 2024 16:33

    Siz dert etmeyin yeter; Putin TR` ye gelirken, kendi anayasasını Rusçadan türkçeye çevirttirip ump ln Erdoğan` a hediye decekmiş.

    Yanıtla (3) (0)
  • Alp Demir / 27 Şubat 2024 16:03

    Belki yeni anayasaya ihtiyaç vardır. Ancak bu millet bu siyasetçilere anayasa yaptırmaz. Hepsinin tek derdi kendi ideolojilerini, maneviyatlarını ya da dünya görüşlerini anayasaya aktarmak. Türkiye'nin ve Türk Milletinin tamamının ihtiyacı olan şeyler onların umurunda bile değil. Kimse boş hayaller kurmasın.

    Yanıtla (3) (0)
  • Mehmet Hatipoğlu / 27 Şubat 2024 15:42

    Kimin yorumu doğru? Allahın ayetlerini anlama, yorumlama gibi. Hukuk mezhepleri ne zaman çıkacak acaba...

    Yanıtla (0) (0)
  • Muhriç / 27 Şubat 2024 15:33

    Bugün, "Anayasa'ya,... bağlı kalacağıma... " diye yemin ettikleri Anayasa'ya uymayanların, yapmayı planladıkları Anayasa'ya uyacaklarının garantisi nedir? Asıl dertleri; kendilerine ayak bağı olarak gördükleri Anayasa, hukuk-mukuk ne varsa, çöpe atmak. Dibin dibine doğru tamgaz gidiyoruz. Millet layık olduğunu bulacak, kimsenin şüphesi olmasın.

    Yanıtla (3) (0)
  • Naci Gürbüz / 27 Şubat 2024 15:32

    Hali hazırdaki Anayasa`dan dahi hoşnut olmadıklarına göre, daha keskin bir Anayasa isterler! Sn. Erdoğan`ın zaten sınırsız yetkileri var ve AYM kararları bile kaale alınmadığı halde ne ister bunlar? Otoriter bir rejim olabilir! Yeni Anayasa diyerek, yeni yasaklar getirmek niyetinde olmalılar ve gül gibi Otoriter Rejim tamamlanmış demektir. Yasakları, yoksulluğu, yolsuzluğu kaldıracağız derken, Otoriter Rejimin kapısına getirdiler. "Hiçbirşey olmasa bile yine birşey oldu" diyecek yüzsüz bunlar.

    Yanıtla (2) (0)
  • The end / 27 Şubat 2024 15:28

    Siyasetçi boyledir 3,6,9, bir yıl birdahaki yol diyerek gider. Bunun adı kandirma değilde ne. Yazık bu millete aldanan aldatan bir olmuş. Baksen onumudeki yıldan sonra ekonomi duzelecek miş.2024 ge,2025 geç eee sora.yazik bu ülkeye. Pisi pisine gidiyoruz.

    Yanıtla (2) (0)
  • Hasan Erzincan / 27 Şubat 2024 15:02

    Küreselleşme 2008 de son dalga dönüşünü yaşadı. Bu küresel ölçekte kapitalizmin kriziydi. Bu kriz atlatılamadı sürüyor. Devreye krizi yönetme araçları sokuldu. Küresel ölçekte yaşadığımız kurumsuzlaşms-kuralsızlaşma krizi yönete bilmek için küresel sermayenin yerel olana saldırmasının sonucudur. İktidarını kaybetme riskinin ciddi olduğunu görmediği sürece de sertleşerek davam edecek. Bizdeki ayağı AKP hükümeti/ iktidarıdır. Küresel zincir tökezlemediği sürece AKP iktidarı devam eder.

    Yanıtla (3) (0)
  • Ayak Takımı / 27 Şubat 2024 14:23

    Aklı başında herkes biliyor ki yeni anayasa goygoyunun altında erdoğanın görev süresini uzatmak, %50 +1'i gevşetmek ve anayasa mahkemesini ortadan kaldırmak değilse yetkilerini tırpanlamak niyetleri yatıyor. Bu üçünün dışında pakete atacakları her şey ama her şey göz boyamadır, aldatmadır, kamuflajdır, tıpkı 12 eylülü yargılayacağız diye sağcısı solcusu safları uyutup HSK'nın içinden geçtikleri gibi. Sahi, bi Berfo ana vardı n'oldu o?

    Yanıtla (7) (2)
  • Beytocan Diyarbekir / 27 Şubat 2024 14:08

    Geçenlerde Haberlerde Mahkemelerin(AYM-YARGITAY-CEZA MAHKEMELERİ) yetkileri anlatılıyordu. Çay ocağında Okumayı sonradan öğrenmiş bir amca vardı bana dönerek gerçekten Yargıtay her mahkemenin üstünde mi diye sordu, ona cep internetten Anayasanın 153. ve 158. md okudum dedim sen söyle kim kimin üstü; bana bunda anlamayacak ne var evladım tabii ki AYM kararları dedi ve ekledi bunlar bize kelime oyunu yapıp aklımızı karıştırıyorlar dedi. Yorum sizin

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar Okuru / 27 Şubat 2024 13:40

    “153. maddeye bakarsanız bir başka yargı merciinin dediği haklı oluyor, 138. maddeye bakarsanız bir başka yüksek yargı organının kararı haklı oluyor.” Bu cümleler Mantık Bilimi'ne aykırı cümlelerdir. Numan Kurtulmuş ya Mantık dersini okumadan mezun oldu veya okudu da unuttu veya aklı karışmış.

    Yanıtla (2) (0)
  • Ben / 27 Şubat 2024 13:20

    Anayasa, manayasa hikaye. Bize adam gibi adam lazım. O da bizde yok.

    Yanıtla (0) (1)
  • SG / 27 Şubat 2024 12:58

    Hayatın gerçekleri var insanların önceliği geçim derdi.Vatandasa soruyorlar piyasada EŞEK ETİ SATİLİYOR diyen kişiye, keşke eşek eti alacak param olsaydı diye cevap.Yeni ANAYASA mutlaka zenginlerin, üstünlerin ANAYASASI olacak.ABD+İNGİLTERE'NİN katkısınıda unutulmamalı

    Yanıtla (0) (0)
  • mum / 27 Şubat 2024 12:52

    Taha Bey sürekli mum yakıyorsunuz. Tebrikler.

    Yanıtla (3) (0)
  • Hasan / 27 Şubat 2024 12:22

    AKP ve MHP'de disiplin yoktur,korku ve biat vardır.Yalanı ve iftirayı normal gören bir anlayış vardır ki ,insan olmanın fıtratına aykırıdır.Emniyet müdürü ve beş polisi şehit eden bir örgütün destekçisini meclise sokanlarda ne disiplini hayır mı?

    Yanıtla (12) (0)
  • OKUR YAZAR / 27 Şubat 2024 12:19

    Kanun tanımaz bir zorba her şeyi ama her şeyi; anayasayı, danıştayı, yargıtayı (zira yarın yargıtay kararları hoşuna gitmezse ona da) sayıştayı hiç dinlemiyor sadece bildiğini yapmak istiyor vesselam. Bu kurumların hiç biri sıkıntının kaynağı değil sıkıntı bir kişiden kaynaklanıyor. Tekrar seçilebilmek için yeni bir anayasa dayatmak istiyor.

    Yanıtla (6) (1)
  • OKUR YAZAR / 27 Şubat 2024 12:18

    Kanun tanımaz bir zorba her şeyi ama her şeyi; anayasayı, danıştayı, yargıtayı (zira yarın yargıtay kararları hoşuna gitmezse ona da) sayıştayı hiç dinlemiyor sadece bildiğini yapmak istiyor vesselam. Bu kurumların hiç biri sıkıntının kaynağı değil sıkıntı bir kişiden kaynaklanıyor. Tekrar seçilebilmek için yeni bir anayasa dayatmak istiyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuru / 27 Şubat 2024 11:46

    Eskiye uyan varmiki yenisi isteniyor euzu billahimine muslumanirracim

    Yanıtla (5) (2)
  • Karar okuru / 27 Şubat 2024 11:41

    Dünyanın her yerinde popülist yığınları kışkırtan tavırlar böyle sonuç doğurur. Hristiyanlığın yerleşmesinden sonra göçler, din soslu siyaset ve yaşam Sümer, Yunan, Roma gibi medeniyetlerin birikimini tarümar ederek Avrupa’ yı bin yıl orta çağ karanlığında bıraktı. Toplumların ekseriyeti tutucu ve mutaasıplığa yatkın, düya yeni bir karanlık ve moğol istilası benzeri bir dönem yaşıyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • Bay Kamil / 27 Şubat 2024 11:40

    Mevcut anayasayı uygulamayıp arkadan dolananlar yeni anayasa yapacak ha, Allah korusun. CB ını tekrar seçtirme ve zincirleri daha sıkıştırma anayasası olur bu.

    Yanıtla (6) (0)
  • The end / 27 Şubat 2024 11:37

    Bana diyorlar enflasyon var altın dolar al paranı koru.bende diyorum ki yanlış dusunuyorsunuz yatırım için, et süt peynir, bidon bidon mazot alın daha iyi olur diyorum.

    Yanıtla (1) (0)
  • Yoksul / 27 Şubat 2024 11:34

    Habire masraflı, türklüğe vurgu yapılarak tarihi kahraman filmler çevittir. Azer şarkısı çoğu gitti azı kaldı yine azer in pavyon dansöz mansöz incik boncuk film, çeşitli cıvık cıvık eğlence programları millet bunlar ile eğleniyor. Bir de teşkilat diye mit sel bir film var geçen gün artist kız bilgisayar ekran uçak, aaa bu bizim kaan demez mi, çok manidar işler. Geçen gün sucu arızalı boru 10 metre asfalt altından geçiyor alttan çalışmam lazım dedi. Bunlar alttan değil üstten çalışıyorlar.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 27 Şubat 2024 11:33

    Türkiye sosyal bir bozgun yaşıyor. İnönü Lozan imzalandığında “bir yüz yıl daha kazandık” demişti. Koruyamadık! Akılcı ve kararlı olmak gerekirken siyaset cambazlığı, edilgen ve talepkar toplum, halk dalkavukluğu ile buraya kadarmış..

    Yanıtla (5) (1)
  • Okur / 27 Şubat 2024 11:28

    Bizde Yasa, Anayasa, kural eksiği yok. Bunlar olmasa bile örf adet yeter. Bizde olan, iktidardakilerin ahlak eksikliği ve kurum kural tanımadan, milletin kaynaklarını, tarihini, geleceğini soymak, kendi yandaşlarına aktarmak, Devleti ortadan kaldırma kasıt ve ısrarı. 80 milyonun önünde her beş yılda bir namusu ve şerefi üzerine yemin eden kişilerin bir gün bile yeminlerine uymadıklarını bilerek, namusuna ülke teslim etmişiz. kabahat kimde?

    Yanıtla (4) (0)
  • Garip / 27 Şubat 2024 11:22

    Niyetin insan haklarına dayalı hukukun üstün olduğu bir Anayasa olmadığı kesin benim merak ettiğim gizli ajandalarında ne var nasıl olurda tek adama bu kadar sınırsız yetki verilmişken bu otokratik rejimin bir üst modeli ne olaki...!

    Yanıtla (1) (0)
  • Taha Akyol Okuru / 27 Şubat 2024 11:14

    Mevcut anayasanın ilk dört maddesindeki bazı bölümlerin (ifadelerin) değiştirilmesini arzu edenler, Sn. Cumhurbaşkanının ömür boyu o görevde kalmasını, ondan sonra da onun işaret edeceği kişinin göreve devam etmesini isteyenler, bunları açıkça, mertçe dile getirmekten -şimdilik- çekindikleri için, yeni anayasa lafları ediyorlar. Ne yazık ki AKP, MHP ve İyi Parti -en azından- halk oyuna götürerek bunu gerçekleştirecekler!

    Yanıtla (2) (0)
  • Eşref... / 27 Şubat 2024 11:06

    Hergun yazin isterseniz deftere yapilacaklari, Ahlak ve dürüstlük yoksa dikiş tutmaz..

    Yanıtla (6) (1)
  • Hakkı / 27 Şubat 2024 10:57

    Yeni anayasamız hayırlı olsun. Söz ağızdan çıktı bir kere, yolu da yapıldı. Türkiye anayasa sürecine girdi. Karşımıza nasıl bir anayasa çıkacak hep birlikte göreceğiz.

    Yanıtla (1) (2)
  • Okumaz / 27 Şubat 2024 10:47

    Türkiye'de siviller birleşip yeni bir anayasa çıkaramaz. Ancak yüksek bir irade eşliğinde anayasa yapılabilir. Uzlaşma kültürü olmayan, başkasının yaşam tarzına saygı duymayanların çoğunlukta olduğu bir toplumuz. Böyle bir toplumda ancak güçlü biri yeni bir anayasa çıkarabilir. Eskiden Askerler yaptırıyordu, şu an Erdoğan'ın gücü yetebilir. İhtiyaç var mı? Sanırım anayasa değişikliği talep edenlerin ihtiyacı var. Halkın böyle bir gündemi yok şu anda. Erdoğan böyle giderse 3. dönem de başkan.

    Yanıtla (4) (1)
  • ÖTÜKENLİKURT / 27 Şubat 2024 10:38

    Siz iyi bir hukukçusunuz ama hukuku kiminle tartışacağınızı tam olarak bildiğinizden emin değilim! Yaprak giyen Aborjin kabilesi üyeleriyle konuşsanız daha isabetli olur, çünkü bizim mollalar onların üç gömlek altında! Yeni Anayasa bir tuzak! Dokunulmaz maddelere dokunacaklar! Madde değiştirmekte sınır yok ki? Neden yeni Anayasa! Maksat bekçiyi dövmek! Bunlar denge denetleme, insan hakkı, hesap sorma hesap vermekten ödü kopan bir ekip! Sınıfa maket mezar koyup anneye ağıt dersi verenler bunlar!

    Yanıtla (11) (1)
  • Ali Rıza / 27 Şubat 2024 10:36

    “Verin şu fakir kardeşinize yetkiyi, ülkenin sorunlarını nasıl çözüleceğini görün” minvalinde söz diyene ülkemin asil halkı yetkiyi verdi, halk ekmek kuyruğuna mahkum oldu, eti peyniri bayramdan bayrama yer oldu. Şimdi yeni anayasa baba yasa diye ülke özgür eşit olacak diyorlar, önce mülakatı kaldırsın kendileri mevcut anayasaya uygun eşitlik sağlasın, ben ilk dört maddenin dibi oyulacak diye endişeliyim, herkesin yeni anayasaya karşı olmasını isterim, zerre kadarda hiç birine güvenmiyorum.

    Yanıtla (6) (0)
  • karar okumazı / 27 Şubat 2024 10:30

    Gazinin emanetinin bir harfine bile dokundurtmayız !

    Yanıtla (4) (2)
  • The end / 27 Şubat 2024 10:28

    Eyy akp eyy Erdoğan lütfen anayasama dokunma.ben Somali Libya sudan Nijerya yemen Cezayir vb olmak istemiyorum.ben medeni hakları olan insanlardan olmak istiyorum. Ben kimildayinca, ağzını açınca,hapse girmek istemiyorum..

    Yanıtla (5) (0)
  • Hakkı / 27 Şubat 2024 10:18

    Olayın özü şudur ki; tek adam her türlü kısıtlamayi kaldırmak istiyor, Türk ulusunda olmayan kişiye ozel ucube CB hukumet sistemi getirildi onu bile yetersiz buluyor, bu yola girmiş olanları herkes bilir ki bunların derdi tek gayesi kendi doymak bilmez hırsları ve istihalaridir... Allah bu milleti korusun

    Yanıtla (10) (0)
  • Namık Kemal Bayraktar / 27 Şubat 2024 10:16

    Anayasa’ya aykırı olduğunu bile bile Can Atalay kararının TBMM’de okunmasını önlemeyen( ya da önleyemeyen) Numan Kurtulmuş’un,yeni bir Anayasa oluşturmak için girişim başlatması insana şaka gibi geliyor.

    Yanıtla (6) (0)
  • Özkan / 27 Şubat 2024 10:05

    Keyfiliğin adı yeni anayasa olmuş Liyakat sahibi olmayanlar değil anayasa yasanın babasını da yapsalar boş işe yaramaz kendilerini iktidara getiren neredeyse çeyrek asırdır iktidar yapan bu yasaları değiştirmek istemeleri manidar çünkü kendilerini iktidar yapan bu yasalar başkalarını da yapabilir bunu biliyorlar bu nedenle yasa yapmak istiyorlar onların derdi koltuğu sağlama almak …

    Yanıtla (10) (0)
  • O aslan / 27 Şubat 2024 10:02

    Aynı deneyden farklı sonuç çıkmayacağını Taha bey bizden iyi bilir

    Yanıtla (2) (0)
  • mustafa yüksel / 27 Şubat 2024 10:02

    Cahil cühela, yasayı da bilir anayasayı da. Ve layık olduğu şekilde yönetilir.

    Yanıtla (1) (0)
  • O aslan / 27 Şubat 2024 10:01

    Yeni anayasa değince beni aldı bir gülmek.
    Taha beyi çok okur çokta sayarım ama bakıyorum da içinde ki umut bir türlü sönmüyor.

    Yanıtla (8) (0)
  • O aslan / 27 Şubat 2024 09:57

    Biri sizi bir kez aldat ti ise, aldatan suçludur.
    Yok ikinci kez aldat ti ise siz suçlusunuz, birinci den hiç bir ders almamış siniz demektir.

    Yanıtla (3) (0)
  • O aslan / 27 Şubat 2024 09:54

    Bırak Allah aşkına Taha bey neyin anayasası.
    Yirmi yıl da yirmi kere anayasa yaptılar kendi yaptıkları yasalara kendileri uymadı tekrar tekrar değiştirdiler.

    Yanıtla (11) (0)
  • Takipci / 27 Şubat 2024 09:51

    Lutfen gercekci olalim; Anayasa yok Reyis var, Meclis yok Saray var, Meclis Baskani yok, Emir Kulu var...

    Yanıtla (14) (0)
  • Hamdi Denizci / 27 Şubat 2024 09:45

    Ciddi tartışmalar yapmaya gerek yok. Görev süresini uzatmak, ölene kadar iktidar koltuğunda oturmak, her şeye karışmak istiyor. Bu kadar basit.

    Yanıtla (15) (0)
  • Hektor / 27 Şubat 2024 09:38

    Yeni anayasa hanedanlığı geçiş anayasası olacak galiba bu hâliyle bile uygulanmayan anayasa hayırlı OLSUN bir millet hak edildiği şekilde yönetilir.

    Yanıtla (6) (0)
  • Musto / 27 Şubat 2024 01:15

    Ülkenin derdi anayasa değil.. ülkenin derdi sefillik yolsuzluk Yoksulluk işsizlik.. Sokakta 100 kişiye sorsan anayasal haklarını bilmez..Erdoğan bir daha cumhurbaşkanı seçilemiyor..Tekrar seçilebilmesi için anayasal değişikliğe gidiliyor..Erdoğan gittiğinde Parti dağılacak.Yeni gelenler... Erdoğan ve yandaşlarından hesap soracak... Erdoğan'ın ömür boyu cumhurbaşkanı olarak kalmasına kılıf aranıyor... Erdoğan sonrası kıyamet kopacak...

    Yanıtla (31) (3)
  • Okur / 27 Şubat 2024 02:14

    Hemde nasıl!

    Yanıtla (3) (0)
  • 1234 / 27 Şubat 2024 04:24

    Tek deniyorda;bir ülke bir millet bir vatan bir devlet; "tek" bir kişinin uhdesine terk edilemez,,,o gidince yokmu olacak bu kavramlar,,o zaman hep beraber kapayalım dükkanı,çekilmeye hazır olalım tarihten,,bir akp devleti vardı yokoldu bitti gitti diye ağıtlara şimdiden başlayım,,kim ne yaptı ise Allah Rızası,fedakarlık diye yapmadı,fazlasını aldı,,mesele şuki maaşlar karşılığı olana tamam,fazlasını geri almak..Diyor ya mürit"şeriat iyidir dünyada ceza görülür ahrete kalmaz",tam istendiği gibi.

    Yanıtla (1) (0)
  • Musto / 27 Şubat 2024 09:38

    Ülke menfaatçisiyle milliyetçisiyle siyasal islamcısı ile Erdoğan'a teslim edildi..Erdoğan Ben gidersem tüm kazanımlarınızı kaybedersiniz diyor.. Durmadan ülkenin %50'sine bu pombalanıyor ..Aslında Erdoğan giderse ülke kurtulur. Kurumlar Asli görevlerini yerine getiririr.. HSK'nın hakimler savcılar üzerindeki gücü azalır yolsuzluk dosyaları ortaya saçılır.. Yurt dışına büyük bir göç yaşanır...

    Yanıtla (9) (1)
  • Dr / 27 Şubat 2024 09:32

    Anasını belledikleri bir yasa hazırlıyorlar. Adına anayasa diyorlar. Anasını belledikleri millete hayırlı uğurlu olsun.

    Yanıtla (3) (0)
  • Hakan / 27 Şubat 2024 09:20

    Bizimkilere babayasa lazım

    Yanıtla (1) (0)
  • Hakan / 27 Şubat 2024 09:20

    Eskiden beri hükümetler başarısız olunca anayasa der dururlar, sanki bunlar yasaya uyuyor

    Yanıtla (1) (0)
  • Zafer / 27 Şubat 2024 08:56

    Ya bunu azcık aklı olan anlar yeni bir anayasa yapma isteği sayın cb artık aday olamayacağı için yeniden aday nasıl yaparız bunun derdindeler bu güçü bırakırmı rte hersey iki dudağının arasında

    Yanıtla (7) (0)
  • Karar okuru / 27 Şubat 2024 09:12

    2028 Mayıs dan önce , en geç 2027 Nisan da seçim olacak. RTE tekrar aday olacak.

    Yanıtla (3) (0)
  • 15 Temmuz anayasası / 27 Şubat 2024 09:09

    AKP’liler, mevcut olan darbe anayasasıdır diyor. Bak bu konuda doğru söylüyorlar . 1982 den eser kalmadı.

    Yanıtla (1) (0)
  • ÖZCAN ŞAHİN / 27 Şubat 2024 08:17

    GÜNAYDIN yeni anayasa istemelerini TEK SEBEBİ ölünceye kadar iktidarda kalma İSTEĞİDİR EFENDİM

    Yanıtla (3) (1)
  • Cemil / 27 Şubat 2024 07:58

    İktidarın anayasa değişikliğindeki tek derdi Rt yi bir daha seçtirmek ve yargıya düğme ilikletmek. Muhalefetin kanalları ise tamda Rt nin istediği havadan çalıyor. Allah sonumuzu hayra çıkarsın.

    Yanıtla (0) (0)
  • Begüm / 27 Şubat 2024 07:09

    Yeni Anayasa yapılacaksa bu Erdoğan'ı ömür boyu CB yapmak içindir.Önce kendini garantiye almak içindir.

    Yanıtla (8) (0)
  • Barış / 27 Şubat 2024 07:05

    Sen önce Anayasaya uy.Ozaman gelen herkes kafasına göre Anayasa yapsın.Kendini garantiye alsın.Bu iktidar Anayasa yapmak için güven vermiyor.Çünkü Yaptığı söylediğine uymuyor.Yerli Millîyim diyor.Ülkeyi yabancılara bu kadar açan iktidar hiç olmadı.Ülkenin Kıymetli madenlerini yabancılara açmış.Sınırlarda kim giriyor kim çıkıyor belli değil.Güven vermiyor.

    Yanıtla (3) (0)
  • Fani / 27 Şubat 2024 06:55

    Ne bekliyorsunuz derseniz, hiçbir şey yapanın yanına kâr kalmasın. Bilmeliyim ki fakir fukaranın garip guraba nın hakkı yenmesin. Sistem, adalet ve güven gelsin. Bozkır da çiçekler açsın be kardeşim.

    Yanıtla (1) (0)
  • Düşünceli / 27 Şubat 2024 05:41

    Yeni anayasa geniş bir “konsensüs”, yani toplumsal mutabakatla kabul edilsin isteniyorsa, anayasa yazılırken farklı toplumsal kesimlerin, sivil kuruluşların görüşlerini de almak, kamuoyunda da özgürce tartışmak gerekir. Günümüzde bunun koşulları yok. Ayrıca, Anayasa hükümlerinin uygulanması da fiilen iktidarın yorumuna tabiyken, neden yeni bir anayasaya gerek görülüyor, yazar gibi bence de belirsiz.

    Yanıtla (1) (0)
  • OKUR / 27 Şubat 2024 05:32

    82 Anayasası soğukta donmaktan kurtulmak için giyildi. Zamanla söküldü, dikildi, yamalandı, bir şekle girdi. Şimdi, en açık net hukukî metinlerin bile ters yüz edildiği bir ortamda, yeni anayasa hangi toplumsal uzlaşma ile çıkacak ki? 2023 hedefleri diye birşeyler vardı. Ne oldu? Kişi başı milli gelir kaç lira? Yıl 2024, çay simit bile lüks oldu.

    Yanıtla (3) (0)
  • okur / 27 Şubat 2024 05:32

    Bugün AKP daha önce eleştirdiği askerlerin eseri olan YÖK bugün artık “bizden” hale getirildiği için kendisinden memnun.... Yarın da iktidara gelenler AKP'nin getirdiği birçok uygulamayı, dolayısıyla kurumları, iktdr geldiklerinin ertesi günü, onlardan yana olacakları için canla başla sahipleneceklerine hiç şüpheniz olmasın...

    Yanıtla (0) (0)
  • SG / 27 Şubat 2024 05:17

    Bahçeli, RTE ANAYASAYA Uymuyorsa Anayasayı RTE uyduralim dedi bu günlere geldik.Millettin anasını ağlattılar.YENİ ANAYASAYİ Meclisten çok rahat geçirirler.Bahceli banko, Meral Akşenerin kaçacak deligi yok(RET söylüyor) DEM PARTİ balıklama dalar velhasıl BURAYA kadar tamamda .Taha bey niçin TBMM'SNE Lafı yönlendiriyorsunuz.Hakkiyetti yine meclismi kullanacak.Yine bize marabalikmi kalacak.Zaten Hakkimiyet indir parmak, kaldır parmak oldu.

    Yanıtla (1) (1)
  • Yoksul / 27 Şubat 2024 04:32

    Sayın değerli Zühtü Arslan abi evet yürekli biriymiş dik durdu. Fakat niye rest çekip istifa etmedi. Fetösü der içeri mi atardı acep veya emekli maaş mı vermezdi. Bilemiyoruz ki kudretlinin ne yapacağını.

    Yanıtla (1) (0)
  • Yoksul / 27 Şubat 2024 04:22

    Yerli milli olmayabilir, hatta dolandırıcı allem kallemci olabilirsin ama insan kalleşlik yapmamalı.

    Yanıtla (0) (0)
  • Yoksul / 27 Şubat 2024 03:44

    Darbecilerin yaptığı anayasa kötü olabilir. Elbet iyinin iyisi, kötünün de kötüsü vardır. Bu manalarda mevcut anayasada tuzak muzak yoktur. Alıştıra alıştıra hap gibi içirerek yapılmadı. Delikanlıca yaptılar. Evet oyun büyük oyuncular da çok güçlü. Ama yerli ve milli değiller. En iyi tuzağı Allah kurar. Numan abi ve gibiler şöhretin ve saltanat nimetine daldıkları için tehlikenin farkında değiller malesef. Tanrı, bu aymaz milleti korur inşallah.

    Yanıtla (1) (0)
  • MDS / 27 Şubat 2024 03:41

    Haber ve yazıları okurken reklamların araya girmesiyle bir aşağı bir yukarı kayması artık bıktırdı ve sinir etmeye başladı. Bunu düzeltmenin bir yolu yok mu?

    Yanıtla (2) (0)
  • Berberoğlu / 27 Şubat 2024 03:01

    "TBMM Başkanı Numan Kurtulmuş, Azerbaycan dönüşünde, yeni anayasanın “olabilecek en yüksek konsensüsle çıkmasını” temenni ettiğini söylemiş, “en az 400 oy” diye konuşmuş." Böyle bir iktidarın da milletin başına bir daha musallat olmasını asla istemiyorum. Bunu da bir "partizan" olarak veya "partizanlık" olsun diye asla söylemiyorum.

    Yanıtla (1) (0)
  • birol / 27 Şubat 2024 02:59

    Sn. Akyol, Tek Parti Döneminde 1933 lerin Kara Avrupa ' sı neredeydi de bizim ne olmamızı istiyordunuz. ? 1960 ihtilali olmasaydı siviller 1961 Anayasasına benzer bir Anayasa yapabilirler miydi ? Genç Siviller askerlerden daha mı fazla demokrat. Sekuler kesim kaygılarında haklıydılar.. Ya AKP _ Cemaat arasında kavga olmasaydı ? Düşünmesi bile korkunç

    Yanıtla (1) (0)
  • Körfez / 27 Şubat 2024 02:40

    Savaşın sonlarında Enver kardeşini yüzbaşılıktan paşalığa yükseltip Turan'ı kurması için kafkaslara gönderir. Bu arada babası da paşa yapılır. 1 yıl sonrasını göremeyen Enver Talat ve ekibi hala hayaller içindedir. Milleti mahvetmişti boş hayalleri için. Daha az zararla kurtulmayı hiç düşünmedi. Binbaşılıktan başkomutanlığa çıkmıştı. İlk düğme yanlış iliklenmişti.

    Yanıtla (0) (0)
  • Körfez / 27 Şubat 2024 02:40

    Savaşın sonlarında Enver kardeşini yüzbaşılıktan paşalığa yükseltip Turan'ı kurması için kafkaslara gönderir. Bu arada babası da paşa yapılır. 1 yıl sonrasını göremeyen Enver Talat ve ekibi hala hayaller içindedir. Milleti mahvetmişti boş hayalleri için. Daha az zararla kurtulmayı hiç düşünmedi. Binbaşılıktan başkomutanlığa çıkmıştı. İlk düğme yanlış iliklenmişti.

    Yanıtla (0) (0)
  • Abbas / 27 Şubat 2024 00:40

    Zühtü Arslan vicdanlı vatansever demokrasi için zor şartlarda mücadele eden yanlız kurt. AKP nin CHP si ve sarayın mahsen kanalları tele1 ve Halk TV düzenin devamı için ellerinden geleni yapıyor.Açın izleyin Ya şeriat ya tarikat amaç oyu yüzde 25 de sabit tutmak. Ülke diye bi dertleri hiç yok. Zaten yandaş kanallara transfer olanlara bakınca Halk TV ile A Haberin aynı kanallar olduğunu göreceksiniz. Ama Özgürlük ruhumuzda var.Bu millete zincir vurulmuyor. Bir yerden bi Zühtü çıkıveriyor.

    Yanıtla (8) (4)
  • İstanbullu bir okur / 27 Şubat 2024 01:22

    Sn.Abbas'ım;ilk önce o bemberrak zihnine,sonra o kalem tutan ellerine saglık.Özgürlük,özgürlük ve ve ve özgürlük.Türk o dur,ki özgürlük.Ama hiç bir görüşe,düşünceye ve fikre saplanmadan serbestce düşünen özgürlük.İ.Azam"şimdilik dogru budur,birdahaki dogruyla karşılaşıncaya kadar"der.Dogru da sabit degildir.Ne ki sabit,o doğmadır.Syglr.

    Yanıtla (1) (2)
  • Mustafa T. / 27 Şubat 2024 01:56

    CHP'nin tutumu hayati önemde. Niyet farklı belki ama, nesnel olarak, gerçekten de gidişata destek veriyor. Çünkü, ideolojik olarak, yüzyıl öncesinde kalmış. Bozuk plak gibi tekrar edip duruyor. Kurtuluşu, eskiye sarılmakta görüyor. CHP'nin bu hali bıktırdı artık.

    Yanıtla (1) (2)
  • Mustafa T. / 27 Şubat 2024 01:46

    Taha bey, iktidar blokunun "yeni anayasa" söylemine ilişkin haklı kaygılarını zaman zaman dile getiriyor. Şahsen, karanlık ve kaotik bir sürece doğru sürüklendiğimizi iliklerine kadar hissedenlerdenim. İşin garibi, bütün işaretler mevcutken, görünürdeki yetkili ve yetkisiz "aktörler" bu kadar fütursuzca, hoyratça hareket ederken, birkaç aydın dışında ciddi bir kamuoyu tepkisi oluşmuyor. Kurbanlık koyun gibiyiz âdeta.

    Yanıtla (1) (0)
  • İnsan / 27 Şubat 2024 01:38

    Çevre derneklerinin en sevdiği kişiler çöplerden cam kağıt plastik vb toplayanlardır. Bu işi yapanlar geçim derdiyle de olsa çevreye en çok fiili katkı sağlayan kişilerdir. Neden batıda olduğu gibi bldylr poşet dağıtıp bunları ekonomiye kazandırıp çevre kirliliğini en aza indirmek. Ayrıca bu işi yapanların çoğu çocuk. Göçmenler de bu işte. Ama çok küçükler. 8 10 yaşındalar çoğu. Karanlıkta topladıkları için mi görmüyoruz bunları.

    Yanıtla (0) (1)
  • Liberty / 27 Şubat 2024 01:35

    'Yeni anayasa' konusunda iktidar sozculerinin soylemleriyle niyetleri ortusmuyor. Amaclari mevcut sistemi daha da otoriterlestirmek ve Erdogan'a yeniden secilme olanagini saglamaktir. Yoksa, mevcut anayasaya uymayanlar neden yeni anayasa istesinler ki? NKurtulmus hic ciddiye alinacak bir siyasetci degildir. Erdogan'a gecmiste olmadik sozleri soyleyen kisini bugunku hali onun kalibresini gosteriyor. Ustunde durmaya degmez.

    Yanıtla (1) (0)
  • OkurM / 27 Şubat 2024 01:33

    Yeni bir anayasa ile elindeki yetkilerin bazılarından vaz geçecek değil ya... araya sikistirdigi bazı maddelerle bilal beyin ve torunun yürüyüş yollarını tahkim edecek.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 27 Şubat 2024 01:24

    Bunların istedigi anayasa dikensiz gül bahçeli Saray saltanatı. Cb sistemine geçerken söyledikleri yalanlar ortada degil mi.

    Yanıtla (18) (3)
  • İstanbullu bir okur / 27 Şubat 2024 01:13

    Bu dönemin yasa,ve yasallık anlayışı,öyle görülüyor ki haydi ben yinede Rhm.li diyeyin Vural Savaş anlayışına dayanıyor gibi görülüyor.Bu ekol işgencecisini taklit ediyor diyebilirmiyiz!neden olmasın.Politik fikrine karşıyım Sn.C.Atalayın,atam "yigidi öldür!,ama hakkını inkar etme"demiş,bu ve benzeri olguların,bırakın hak inkarlıvını,haklarının gasp edildigine inanıyorum."Adalet mülkün temelidir"kesin ve esas olan budur.Gerisi lafazanlıktır.Adalet yoksa,o dünyada başka şey yok demektir.ADALET.Sy

    Yanıtla (2) (0)
  • tavşan / 27 Şubat 2024 00:14

    Yıl 1919. Mustafa Kemal Anadolu'ya gidecek. İşgalci İngilizler izin vermezse gidemiyor. Onlardan izin belgesi alınıyor. Ve Anadolu'ya gidiliyor. Bu belge saklanıyor İslamcılar tarafından Atatürk İngiliz ajanı diye yıllarca propaganda yapılıyor.. Gerçek bilinmesine rağmen. Bir ülke işgal edildiğinde işgalci güç egemen güç olur. Şimdi soru şu. Irakta başlarına kese geçirilen askerlerimiz hangi anlaşma ile Irakta bulunuyordu. ABD ile ne anlaşmamız vardı. Bunu sorgulamayıp çuval geyiği ne?

    Yanıtla (5) (8)
  • karar okuru / 27 Şubat 2024 01:07

    Yazarın makalesi ile ne alaka?

    Yanıtla (4) (1)
  • Ayak Takımı / 27 Şubat 2024 01:04

    Numan Kurtulmuş'a fazla önem atfediyorsunuz.

    Yanıtla (14) (1)
  • Dr.Aks / 27 Şubat 2024 01:00

    Sn Özgenç hoca'nın "Bana da iş yaptırmayan çakallar" diye niteledikleri halâ baş hukuk danışmanı falan iken, yani bu "çakal"ların kendilerine edinip de yürürlüğe koydukları misyon var iken, Özgenç hocayı ve benzerlerini de ekarte etmişler iken, bu yapıdan "hukuk" beklenemez çıkarımını yapanlarımızın pek çok ve açık-seçik konuşmaları gerekiyor, olası bir vahametin bertaraf'ı için.
    Teşekkürler Taha Bey'e.

    Yanıtla (6) (1)
  • Karar okuru / 27 Şubat 2024 00:48

    Zamanında destek olanlar pişman mı?

    Yanıtla (4) (1)
  • Okur / 27 Şubat 2024 00:25

    Dün bugün ve yarın.. Bahanelere sığınmadan hukun üstünlüğünü esas kılan insan haklarını önceleyen özgürlükleri kısıtlamayan temel evrensel insan haklarını uygulayan demokratik bir anayasayı isteyenler dışındakiler tarihin çöplüğündedir ve bu milletin kötülüğünü istemiştir.kim olursa olsun. Hele darbeciyse darbeleri destekliyorsa onur yoksunudur.

    Yanıtla (4) (0)
  • tavşan / 27 Şubat 2024 00:18

    Tenkiyenin ormanları yanıyor. Yangın söndürme uçağımız yok. Marmara pislikten ölüyor arıtmalar çalışmıyor. Etrafa siyanür yayılıyor umursayan devlet görevlisi hesap soran seçmen yok. Durum böyleyken bir Gazze sevgisi insani duyarlık demeyin gitsin. Kendi vatanını sevmeyen umursamayanların Gazze sevgisi ni kimse ciddiye almıyor.

    Yanıtla (21) (2)
  • karar okuru / 27 Şubat 2024 00:08

    hukuk devletine saygı için yeni anayasa beklemek gerekmez. saygı yok ise, yeni anayasa ile de olmaz.

    Yanıtla (10) (1)